tisdag 13 december 2011

Pace'ad par-WOD med hjärnspöken

Vet inte om det är vädret, bristen på snö eller nåt helt annat men energidepåerna känns allt annat än välfyllda just nu. Tur att man vet att det brukar ta sig när man väl kommer igång på passet.

Hann med det mesta av min JJ-greasing innan passet och vissa delar under uppvärmningen då jag bytte ut allt "bottom-of-a-squat" till mina egna övningar.

Teknik - Pullup Variations
En fyra L-pullup
5 + 7 Butterfly Pullups (PB)

Butterfly är banne mig inte enkelt att få flyt i och jag är lite rädd att slå hakan i räcket. Misstänker att det kommer kännas i axeln imorgon dock eftersom det nöp lite i högern på sista repetitionen på första set.

Efter det var det dags för par-WOD..

WOD 20 Min AMRAP in Pair
P1
- 5 Pullup
- 10 Wallball 10kg
- 15 Boxjump
- 20 DoubleUnder (sub 40 singles)

P2 AMRAP
- 20 m Shuttle Run

Metcon Score: 125 Runs
Såg verkligen inte fram emot det här passet... löpning! Min ärke-nemesis... och dessutom i en WOD där min mumintrollseleganta löpstil påverkar mer än min egen score. Började mentalt intala mig redan från början hur vedervärdigt, slitigt och frustrerande det skulle bli..
Teamade upp med Per som vanligt och han började springa och jag tog mig an den tidstagande mini-chippern. Den flöt  ganska bra och sen kom då den fruktade löpningen - som mot alla odds kändes ganska ok.
Jag antar att jag endera blivit bättre eller att jag i nåt infall av double-reversed psychology lyckats föreställa mig den värre än den var och därmed prestera bättre.

Vi snittade 10 längder var till en början, lyckades sen öka (eller tappa på chippern) och låg därefter på 12 där Per precis avslutade rep 9 innan vi nådde 20 minuter. Nu sprang han nog snabbare än jag eftersom vi hanterar chippern olika men men...

Den största vinsten var nog att vi för en gångs skull lyckades pace'a passet ganska så bra. Man kanske lär sig med åldern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar