fredag 30 december 2011

Grace och C&J PBs

Idag var det Grace på Nordic som hägrade - cornflakes-axel eller ej! Det skulle köras innan nyår!

Väldigt lugnt nu under mellandagarna så vi var bara 6 deltagare på 15-klassen. Dagen till ära hade jag lyckats lura med Per in till Nordic.

Lite smånervig eftersom jag inte kört passet förr Rx men ändå satt en skamgräns på 5 min och ett drömmål på Sub 4. Kände dessvärre redan under uppvärmningen att jag var stel i bröstryggen och att benen inte helt hämtat sig från för lång vila och sedan veckans pass. Inte helt optimalt...

Fick grymma tips av Mads för att förhindra mitt standardfel: Armdraget!
Det blev verkligen en stor skillnad när jag försökte vrida in händer och armar allt jag kunde.

Clean & Jerk 1-1-1-1-1 @ 90%
70-75-80PB-85PB-90PB

Sjukt nöjd med resultaten här med tanke på att mitt PB i Clean är 90kg. Mads påpekade dessutom att jag inte "jerkade" upp de tyngsta lyften utan körde rena pushpressar. Märkligt nog kändes frivändningen betydligt värre än pushpressen på 90...

WOD - GRACE 
30 Ground to Overhead Anyhow @ 60kg

Metcon: 4:19 Rx
PB men det kommer ju automatiskt när man kör nåt Rx för första gången.
Försökte pace mig på femmor men jag tappade tekniken ganska fort tyvärr och syran kom snabbt i benen. De första 10 gick lugnt på en minut men sen tappade jag betänkligt. Återigen frivändningarna som var det värsta i rörelsen och till 90% pushpressar/pressar i övrigt.

Borde ha Sub 4 i mig en bra dag och med lite mer hjärna och lite mindre vilja de första 15-20...
(räknar kallt med att de sista 10 kan gå på pannbenet)

Nu är det dags för lite kökslaborerande igen. Måste ju hitta på nån skoj efterrätt till morgondagen... och försöka komma på om det finns nåt skoj jag kan försöka PB'a (verb that noun!!) imorgon.

2 kommentarer:

  1. 4:19 är bra, du är lugnt under fyra nästa gång!
    Gott slut och gott nytt!

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Räknade lite i efterhand och under 8 sek/lyft ska ju funka om man pace'ar rätt!

    Gott Nytt år!!

    SvaraRadera