tisdag 20 december 2011

Cindy - nån typ av PB

Sista passet på Haga före jul och jag blev ombedd att kliva upp från att vara deltagare till instruktör. Det innebar lite justerande och omplanerande eftersom jag hade alla ambitioner att själv vara med på Metcon-delen.

Från början såg det ut som om det skulle bli några få deltagare, men i sista sekund trillade det in 3-4 extra träningssugna så min intervallstartade Jackie var inte att tänka på med bara 2 roddmaskiner.

Beslutade mig i sista sekund att bjuda på en annan av The Benchmark Girls och köra Cindy med gänget.

Efter lite uppvärmning och Squat Therapy med Kettlebell (där deltagarna gjorde stora framsteg) bar det av

Cindy - 20 min AMRAP 
5 pullup
10 Pushup
15 Squats 

Metcon: 18 rounds + 5 pullup (PB)

Borde egentligen räkna ned min score med en runda eftersom jag sannolikt hade några no-reps på armhävningarna som var rent vidriga idag. Inte bara muskulärt utan även lite smärta i axlarna så det fanns de som knappats höll perfekt form utan snarare var lite "maskiga".
Å andra sidan fick jag under pågående pass springa och fixa med stereon och knuffa på datorn som höll tiden åt oss plus att det var lite väntan vid pullup-räcket så jag antar att det tar ut varandra.

Gick i bra takt första 10 minuterna med ca 12 rundor men efter det tappade jag betänkligt. Inte egentligen i flåset utan det var pushups som låste sig.
Märkligt nog kändes squats som rena vilan idag och gick dessutom riktigt fort. Tack James!!
I vår får han nog hjälpa mig med axlarna istället..

Försökte jaga Per men jag har ingen chans mot hans pushups så jag tror jag landade 2 varv efter honom. Piggare axlar och utan störningar så bör jag kunna ge honom en match runt 18-20 rundor. Inser också att en julbordslunch knappast är en optimal uppladdning inför en 20 min AMRAP...
Vi får se vad 2012 har att bjuda på.

Skönt pass trots allt och jag hoppas på att få in ytterligare två-tre Rx'ade Girls innan nyår.

1 kommentar:

  1. Åhh vad skoj de låter. Har dykt in i någon evihets förkyldning..... Kommer väl fram till slut. Kramis

    SvaraRadera