onsdag 18 december 2013

Dags att bromsa igen

Tyckte ju allt gick bra igår men Martin tyckte annorlunda. Var nere på FysioEtana på behandlig efter gårdagens pass och tydligen börjar jag visa tecken på samma brist på tonus/ickerepons som fick mig att rasa runt midsommar.

Den här gången verkar vi dock ha insett det i tid och problemet verkar vara begränsat till quads och framför allt högersidan. Överkroppen svarade fortfarande men högerlåret gav mera dököttsvaning.

Återigen kan vi göra kopplingen till överarbete och stress som direkt ger utslag i form av dålig sömn/återhämtning men som dessutom stjäl all vardagsmotion vilket reducerar vardagen till krumrygg-på-kontor eller pass på gymet.

Fick ordinationen att gå på tidig julledighet gällande både jobb och träning men nu funkar ju inte riktigt företagsvärlden så. Tre dagar kvar...

Dock fick dagens planerade slägga/burpee-pass stryka på foten och morgondagen får begränsa sig till aktiv vila och mobility/Jowsey. Riktigt surt eftersom jag är sugen på långa grinders men jag vet ju i bakhuvudet att jag inte har råd att skalla väggen hur många gånger som helst.

Det stora glädjeämnet i veckan dock var att se pappa köra inne på Nordic. Har manipulerat honom till att ta PT-lektioner för Jenny och jag såg de sista fem minuterna på hans 6'e pass häromdagen. Inte illa för en 68-åring utan träningsbakgrund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar