fredag 27 december 2013

Cherrypicking

Har vilat en dryg vecka nu från allt annat än lätt teknik och väldigt lätt flås (läs: teknikrodd) och sen toppat det med de sedvanliga tre dagarnas julfirande med släkten så inte undra på att träningsabstinensen var lika stor som träningskapaciteten kändes obefintlig.

Gav mig inte på någon formell programmering utan körde efter eget huvud idag så det blev lite cherrypicking bland övningarna där jag helt enkelt körde det jag hade lust med.

Började med lite teknikrodd för att väcka kroppen

A:For Time/Technique @ 75%
2K Row
5 min rest
2K Row
Tid: 7,40 resp 7,37
Första på D1 och lösa fötter och den andra med fastspända fötter och D2.
Antar att jag hade skaplig teknik eftersom det tog mer i baksidan än quadsen idag men rent generellt tyckte jag att överkroppen kändes mer "på" än ben/höft. Nåt som tiderna också indikerar.

B: Every 90 sec for 15 min
2x10m Yoke Carry @ 130kg (80kg load)
10 Lagom Swing @ 32kg
Check!
Planen från början var 5 varv av 20m yoke/20 svingar, sen insåg jag att jag nog ville ha lite vila och testade ett varv OTM men insåg att vilan skulle bli lite väl kort så...

Här insåg jag i efterhand att det hade kunnat gå illa. Att vända med yoken på axlarna istället för att ställa ner den är lite knöligt så min brillianta ide var att vrida fötterna aningen i slutet, stanna och sen stillastående vrida överkroppen så lång jag kunde innan jag lät benen följa efter för att börja gå i motsatt riktning. Nu kände jag inte av det på något sätt men det är nog inte att rekommendera.
Annars var det svingarna som var jobbiga och drev flås idag.

Avslutade med lite fiamrolling och sällskapsro 800 meter som irritationsmoment/hare när pappa värmde upp. Efter det hjälpte Johan mig med att släppa på några av mina ständigt återkommande låsningar i bröstryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar