lördag 5 november 2011

Från Ingen Plan till nån typ av Plan som inte funkade

Ganska sliten i kroppen idag efter gårdagens pass. Kändes fint hela kvällen men under natten kom stelheten smygande lite varstans. Det var dock förmiddagsträning Martina på Nordic idag där i stort sett hela Reebokteamet var närvarande.

Jag och Martina hade däremot ingen plan innan vi kom dit, lite lagom bakbensjusterade och rehabbehövande som vi var. Det ändrade sig under uppvärmningen och nån typ av plan började ta form.

Den nya planen raserades ganska omgående när det visade sig att de övningar som funkade för mig inte funkade för henne och vice versa. Hon kunde bara köra Sumodeadlifts men inte vanliga och för nästa övning kunde jag bara köra kippade Weighted Pullups men inte strikta.
Men det var ju iallafall liknande övningar så långt.

Övning tre skulle man dock kunna säga gick mer åt varsitt håll. Ringdips var inte att tänka på för min del så jag körde höga boxhopp istället.

Marklyft 
5-5-5-5 reps @ 90%
120-140-150-155kg
De två mittersta seten var nog tyngst och jag tyckte 155'an var betydligt lättare än 150. Inser dessutom att jag sällan kör femmor på mark utan oftast treor.

Weighted Kipping Pullups 10kg väst
3 x 90%
10-5-8 reps
Rev upp högerhanden på första set. Rent generellt var det greppet som tog slut idag.

Försök till ringdips men höger axel sa ifrån på allvar på första repetitonen...

Boxjump Unbroken
5-5-5-5-5
70-77-82-88-93(F)
Fastnade på 2 reps på 93 cm och "tänkte" i landningen istället för att köra.
Axeln såpass öm att den begränsade boxhoppen eftersom jag inte kunde jobba fullt ut med armarna. That's a first...

Nåja - något är bättre än inget och även om vårt första team-pass (Team Bakbensrehab) blev ganska vingklippt så var det kul. Nästa gång ska vi ha en fungerande plan innan vi åker in (och kanske inte ha kört olika övningar dagen innan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar