söndag 27 november 2011

40 och Front Squat

Det är tydligt att större avbräck från kosten sliter hårdare än man tror. Dels semester och sen en ordentlig men fantastiskt trevlig fall-through i fredags med stor avsmakningsmeny med gott att dricka och efterföljande avec och cigarr gjorde att hela helgen känts ganska avslagen. Fördelen med detta är att jag nu känner mig riktigt taggad att shapea upp kost och träning ett extra steg!

Gårdagen hoppade jag över träningen helt och idag hade det carb-laddats med tårta och kaffe innan jag plockade upp Christian för turen in till Nordic. Hade ursprungligen funderat på att köra Fran eller Christine (i kostym) idag men med känningar i hälsenan och allmänt risig kropp så hoppade jag över det och nöjde mig med lite styrka.

Jag ska istället köra mitt sub-5-försök på Fran om ca 2 veckor tillsammans med Björn och Danne.

Roade mig med JJ-greasingen samt 5 min D0-rodd med lösa fötter (1:59.9-split och 1255m totalt). Insåg sen att tiden som vanligt sprungit iväg.

Front Squat:
10x60 kg
3 x 80
3 x 90
3 x 100
3 x 105 (Tangerat PB)
1 x 107,5
Hade förträngt att mitt PB var på 105.. Synd eftersom jag kanske klarat 107,5 om jag gått direkt dit.


Thruster / Pushpress-tester.
2 x 3 thrusters på 60 kg
Lite blandade PP/Thrusters på 45 kg.

Konstigt nog känns inte PP alls i axeln medan thrusters nyper till utav h-e... Måste teknikfundera där på allvar annars är det planerade Fran-försöket ganska menlöst.

Ganska oplanerad dag och missberäkningen på Front Squat var ett litet antiklimax.
Men men - det är bättre att fira sin 40-årsdag med ett tangerat PB än inget alls :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar