söndag 3 augusti 2014

Söndercyklad, semestersliten och dragstark

Värme...

Jag har vissa problem att hantera värmeböljor om jag inte har fri tillgång till badvatten, kylda drycker och AC och är långt bättre anpassad att klara av kyla.
Därav har senaste veckorna varit en prövning utöver det vanliga när man är kvar i stan och dessutom tillbringat för mycket tid på stans uteserveringar.

Har tillbringat en hel del tid på cykeln men som vanligt varit lite överentusiastisk och ådragit mig nån typ av piriformis-symptom (om google nu styrt mig rätt).

Sjukt tight i höfterna och i utsida höft/säte/länd och efter ett pass med Pendlay Rows så drog det till ordentligt i ryggen så det blev till att ta ett par dagars vila och mobility.

Fick sen höra av en triatlonkompis att det är sunt att jobba sig upp till länge distanser på cykel och inte bara kasta sig ut mot Ekerö och irritera tempocyklister i Spandex när man själv paddlar runt i Rogue/Reebok.

Krogvändorna har också satt sina spår på vågen och det är inte enbart kvalitativa ökningar under sommaren


Då är det desto mer upplyftande när ett av veckans pass bjöd på att bygga en tung viktad pullup. Började detta med låga förväntningar runt 12 kg, kände mig nöjd när jag passerade 24, förvånad när jag passerade 30 och näranog i lätt chock när jag persade på 42kg.
Mitt förra PB på 40 var över 2 år gammalt och då hade jag definitivt mindre semesterfläsk att släpa på.

Sen skulle jag iofs köra 3R OTM på 60% av det i 10 minuter och där blev det istället crash and burn efter 2 minuter. Reppa 24kg WPU är inte min grej...

Imorgon är semestern över för den här gången och det är dags att ta tag i livet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar