söndag 27 april 2014

PB men sur ändå

Träningen har verkligen inte funkat som jag hoppats senaste veckan.

Allt har kännts tungt och motigt och jag har saknat energi och dessutom haft obestämbart ont i kroppen. Inte normal träningsvärk utan "ont i skelettet" och i lederna. Främst i fingrar, handleder och armbågar men även i knän och fotleder. Funderar på om pollenexplosionen och test av ny medicin kan ha nåt med det att göra..

Då kanske det inte är så konstigt att utfallet i veckan inte varit i linje med förhoppningarna.

Lite Power Clean/Hang Power Clean-träning som fortfarande känns väldigt ovant och klumpigt. Lyckades dessutom läsa fel på större delen av en dags programmering.

Eller snarare läste jag helt tydligt PC, men när jag kommer till stången kör jag HPC.

Så då kändes det skönt att ha dagens pass att se fram emot. Nåt enkelt! Nåt jag kan! Någ jag trodde jag skulle kunna gottgöra mig med...


Antar att jag hade för höga förväntningar med tanke på veckan i övrigt. Hade nån idé om att klara runt 1.51,X-split upp till 5K och att nå 8000m+ men det sket sig som det så fint heter.


WOD: 30 min Row for Meters
7830 meter

Började med en femhundring som warmup och redan där saknades trycket.
Laddade om, tog en kaffe och körde men flytet infann sig aldrig.
Tangerat PB vid 3K, nytt PB på 5K @ 18.47 (mål sub-18.30) men när det var 10 minuter kvar satt jag bara och letade giltiga skäl att bryta. Landade på en genomsnittlig splittid på 1.54,9 - en tiondel sämre än sist jag rodde milen och detta kändes betydligt tuffare.

Förvisso ett nytt PB med 14 sekunder på 5K men ruggigt missnöjd med prestationen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar