lördag 1 september 2012

Klumpfot proving a point

Episkt helghäng på Nordic idag så det var synd att jag bara kunde stanna ca 2h. Det kördes nån monster-trippel med Löpning/Shoulders-to-Overhead följt av 10 rundor Cindy och sen Helen som avslut. Galet!

För egen del inleddes det med 500m lugn rodd, lite stretch och DU-snubblande som uppvärmning. Och kaffe!

A: CloseGrip BenchPress 
40X1 @ 30 kg,  6-8 rep,  4set,  vila 60 sec
Det blir tyngre än man tror efter ett antal set med så långsamma reps. Andreas hjälpte mig med tekniken eftersom jag hade lite svårt att veta hur jag skulle vinkla armbågar och dessutom körde jag iallafall ett set med ekorrsmalt grepp. Lite känning i höger axel på några reps.

B: Pushups
42X1, 6-8 rep, 4 set, vila 60 sec
Mer av ovanstående. körde 8-8-6 och fick sedan bryta på 4 pga axeln.

C: Löpning
1000m i Z1 (strax över promenadfart)
5min 53 sek.
Så var det dags för min Jack Torrance-imitation då.. Klumpfot on the run. Väldigt lugn jogg i regnet och som vanligt började ländryggen göra sig påmind runt 700 meter. Med tanke på intensiteten (eller bristen därav) höll det dock hela vägen i mål och jag kunde fokusera på att laborera med anspänning etc för försöka hitta en funderande rörelse.

Där var egentligen min träning klar, men jag hade funderat på nåt cooldown-liknande i lugnare tempo. När jag såg att Javad hade lite rodd hakade jag på där - till viss del "to prove a point" efter en tidigare diskussion ;)

Row - 6 rounds
20 Sec "Easy Rowing"
2 min Rest

Metcon: 688 meter

Jag rodde aldrig snabbare än prattempo på damper 3,5-4 och lekte en del med tekniken. Allt från 38spm till 63spm och en sträcka på 109-119 meter.

Min poäng?
Jag kan tydligen ro 109 meter på 20 sekunder medan jag visslar "Rule Britania". Om det nu skulle komma en musik-wod...

För att fira denna bedrift har nu dessutom inhandlat en handvevad köttkvarn, pralinformar i silikon, stekspanna  i kolstål, en liten terrine-form och en Turkey Baster. Imorgon blir det AMRAPs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar