måndag 17 september 2012

Snatch Grip RDL - En ny upplevelse

Som en jojo mellan hem, kontor och gym idag pga möten. Skönt att inte passet var sådär extremlångt idag med tanke på logistiken och jag är lite sliten i hamstring/posterior efter lördagspasset,



A: Snatch Grip Romanian DL 
40X1, 6-8 rep, 4 set, vila 2 min
30-40-50-60kg 
Skum övning igen. Tur att Jakob var där för att ge mig tekniktips. Det var främst greppet som tog slut under övningen. Sista set gav jag upp på 7 reps.

B: Push Press 
8 rep, 4 set, vila 2 min
40-50-60-65kg
Kändes förvånansvärt tungt och det kändes att greppet fått jobba innan. Missade lite att fokus på denna skulle vara teknik och blev lite triggerhappy på vikterna.

C DoubleUnders AMRAP 8 min
9-5-2-5-7-2-5-1-4-3-3-2-2-3-4-2-x Reps
Fokus på att försöka hålla nån typ av avslappnat flyt. Det funkade ju som synes sådär. Glad och nöjd med att inleda med 9 obrutna men sen sjönk ju detta allteftersom frustrationen ökade. Tragiskt nog måste jag vara nöjd med att bara ha en 1'a och en totalkrasch (som var sista försöket jag försökte få in innan tiden gick ut).

Att träna under tidspress är verkligen inte optimalt eftersom det är svårt att hålla Koffeinhalten på en OK nivå. Imorgon blir det trippelamrap i ottan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar