fredag 14 september 2012

Grumpy Guy - Back with the Band

Nu förstår jag vad Mads menade med att vissa pass kanske inte skulle kännas så mycket samma dag. En del träningsvärk i ben och säte idag sen i onsdags, om än lite mindre spänd i kroppen efter gårdagens behandling. Jag måste börja jobba mindre....

Cykeltur in före regnet och lite småstretchar till uppvärmning. Inte så mycket som jag önskat men jag hade inte alltför mycket tid (jobba mindre var det ja...)

A1: Floor Press
30X1 6-8 Reps, 3 set, 2 min vila
50-70-75kg
A2: Barbell Row
25-45-50kg
31X1 6-8 Reps, 3 set, 2 min vila
Floor Press kändes ganska bra idag. Aningen känning i axeln men det är nog residualt sen tidigare. Nöjd med 7 reps på 75. Dock pausade jag nog mer än en sekund i botten på dessa eftersom jag tog ett nytt andetag därnere.
Barbell Row med skum Rogue-stång på approximativt 15kg. Om nu Rogue ska skeppa saker till den civiliserade världen kan de väl anamma metric och inte sprida LSD-logiken med lbs-vikter?!?

Bilden lånad från nätet från okänd upphovsman (knappast AddFunny iallalfall)
Eller som PJ Harvey(?) uttryckte det:
"Cocaine - teaching the US the metric system"

Är då Rogue Fitness motsatsen till kokain, och är det isåfall bra??


B1: Box Pushup
30X1, 8-10 reps, 3 set, 2 min vila
B2: Strikt Supinerad Pullup
31X1, AMRAP, 3 set, 2 min vila
7-6-6 reps med grönt band
Lite känning i axeln på Pushup och definitiv känning i Brachii på pullups. Tragiskt att man inte klarade fler med band men men.. det kan bara bli bättre.

C: Row 6 Rounds @ 70%
30 Sec Row
90 Sec Rest
143-153-157-159-164-169m
Körde på damper 4-5 på en Brand Spanking New C2'a.. Vilken känsla... ny, ren, inga missljud - bara ren roddglädje!

Cykel hem i spöregn men ikväll blir det CF-partaj. JUst nu känns det  dock som det kan bli ett kortvarigt besök. Ganska mentalt sliten och sen ska jag ju träna imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar