fredag 31 augusti 2012

Snabbträning

Återigen fruktansvärt morgontrött trots över 8h sömn men förutom det känns det inte som om jag är på väg att kliva ombord på det populära förkylningståget.

Morgonträningen fick så lov att vara effektiv idag med tanke på tidiga morgonmöten. Bil till gymet, lite snabb stretching och DU-träning som uppvärmning

A1: Burpees 
6 reps @ 55-60%, 4 set, vila 15 sec
A2: Shuttleruns 
6 reps @ 55-60%, 4 set, vila 2 min
60-52-50-48 sek per runda inkl 15sekundersvilan
Inte  direkt vad man drömmer om kl 07.00 och hur gör man Burpees på 60%
Lite försiktig i dykningen med tanke på axel, men annars flöt de fint. Jag fick godkänt av Mats på formen och tekniken, men jag måste bli bättre på att verkligen hoppa ut med båda benen och inte använda ena som stödjhul..


B1: Back squat 
30X1, 10-12 rep, 3 set, vila 15 sec
B2: Hollow rock 
25 rep, 3 set, vila 2 min
50-60-70kg
BS kändes fint och jag kunde utan större problem köra 12 reps på alla vikter. Funderade på att gå upp och köra ett extra set på 80 eller så eftersom det kändes som om andningen först "föll på plats" i sista set men klockan rann iväg. Jag ska ju dessutom inte provocera kroppen för mycket än.
Hollow Rocks är inte min starka sida däremot. Jag får ingen markkänning i svanken utan gungar endera på sätet eller högre upp i ryggen. Sista set fick dessutom brytas upp en hel del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar