onsdag 5 september 2012

Utrymmesutmanad träning

Hela denna vecka ser ut att bestå av blixtvisiter på gymet till förmån för kontorsarbete. Hade en del känningar i länden idag men tror det mest berodde på bristande aktivitet än motsatsen så jag bestämde att följa programmeringen om än med extra fokus på form.

Uppvärmningen bestod av attackcykel från möte till gymet. Riktigt välbefolkat på Nordic idag så jag försökte mimimera min träningsarea till nån kvadratmeter vid elskåpet.

A1: Floor press 
40X2,  8-12 rep,  4set,  vila 2 min
40-50-55-60kg
A2: Roll outs med skivstång 
4040 AMRAP vila 2 min
6-7-6-6 reps
Pallade upp stången på lite viktskivor för att få en bra utgång till floorpressarna. Insåg i efterhand att jag pausade 1-2 sek i botten på varje för säkerhets skull.
Väldigt försiktiga rollouts och inte i närheten av full "superman".

B1 Dumbbell Shoulder Press
3021, 6/6 rep,  vila 90 sek
10-12-14-18kg
B2 Abmat Situps
30 sek AMRAP (butterfly legs) vila 90 sek
8-9-12-13 reps
Här hade jag ingen anteckning om antal set så jag körde 4 stycken. Missade utlåsning av sista rep med vänstern på 18kg.

C: Mountain Climbers 
100st @ 60%
1.53
50 reps, en klunk kaffe, 25 reps, två klunkar kaffe följt av avslutande 25 reps.

Morgondagens pass ger mig däremot mardrömmar redan innan jag somnat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar