lördag 8 september 2012

Andnöds-squats

Idag är det ju RCFFC Nordic i Sätrahallen, men jag hade ju pass att beta av först.

Hängde på låset på Haga med lite uppvärmning utanför dörrarna för att sen bli insläppt några minuter innan öppning. Kastade mig direkt in i gymet och började beta av dagens skörd

A1: Bulgarian Split Squat
3021, 4-6 reps, 5 set. 60 sek mellan ben
2x16 - 2x20 - 2x24 - 2x20 - 2x 20kg
 A2: Kettlebell Front Squat
20X1, 10-12 reps, 5 set. 2 min vila
2x16 - 2x20 - 2x24 - 2x20 - 2x20kg

Som väntat vekare på högerbenet i BSS. bara 4 reps på 2x24 medan vänstern klarade 6 utan problem. KB Front Squat var en otäck ny bekantskap. Riktigt svårt att andas med 2 KBs rackade, vikten kommer ju längre fram så stabiliteten förändras och armarna bränns..
Plågade mig igenom 10 reps  på 2x24 men det var gränsfall.

B: Romanian Deadlift
40X1, 6-8 reps, 3 set. 90 sek vila.
42,5 - 42,5 - 50kg.

C: 10 min pressteknik
Blandade femmor av enarms KB på 16 - 20kg, stång med 40 och dubbla hantlar på 12.

Lite känningar i ryggen men till 99% muskulärt.

Sen bar det av i ilfart till Sätrahallen för att kolla på tävlingarna.

Galet imponerande prestationer av alla träningskompisar. Det slogs personbästa på löpande band under tävlingen och jag ser fram emot morgondagen. Jag har en hel del bilder men de får vänta till på måndag efetrsom jag måste sålla ut de förhoppningsvis användbara ur mängden suddiga och dåliga och försöka sammanfatta mina intryck. Jag är "arbetslös" under tävlingarna i år men finns till hands vid behov. Nog tur det eftersom ryggen var mindre glad efter lite för många timmar stående idag.


Hoppas nu att jag kan smickra mig in lite tidigare till träningen imorgon också eftersom det står en trippel-AMRAP på schemat innan jag kan åka ned till tävlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar