tisdag 4 september 2012

Snabbträning del 2

Småstressad morgonträning för att hinna in till Martin på Fysioetana. Tror jag var lite tidsoptimist imorse och har en jobbmässig hell week nu.

Uppvärmningen fick bestå av cykelturen in och lite snabbstretchar och det blev nog inte mer än en minut eller två mellan "bokstäverna". Jag hann knappt med nåt kaffe alls...

A1: Back Squat
32X1, 6-8 rep, 4 set, 90 sek vila
40-50-60-70kg
A2: Dumbbell Row
20X1, 10-12 reps, 4 set. 90 sek vila
2x10, 2x18, 2x22, XXX

BS kändes återigen bäst på de två tyngsta seten när andning/buktryck föll på plats.8 reps genomgående.
DB Row var en ny övning så jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig, exakt hur den skulle utföras eller vilka vikter som kunde tänkas vara lämpliga. Fick lite känningar i länden efter tredje set och avbröt där.

B1: Barbell Lunges
6/6, 3 set, 90 sek vila
40-50-60kg
B2: Pullup (Sup grepp)
30X2, 3 set, 90 sek vila
5-3-4 reps
Alla utfall med alla 6 reps på ena benet och sen 6 på det andra. Stabilitetstungt framåt slutet.
Pullups kippades upp. Kändes bra i Brachii och det var greppet som var svaga länken idag.

C: Good Mornings
42X1, 8-10 reps, 3 set, 90 sek vila
30-40-50kg

Sen snabbt ned till Martin där vi idag förutom ren ryggrehab tittade på pressteknik. Jag pressar ju med armarna, hanterar nedtagning med armarna och drar med armarna.
Kanke då inte konstigt att jag får ONT i ARMARNA...

Nya teknikfunderingar för att få till rätt mekanik och engagera rätt muskler gjorde skillnad.
Lyckades med både pressar i konstig vinkel utan att få ont i axeln, drag med vänsterarmen utan att få ont i brachyradialis och nedtagningar som både axel och rygg kunde leva med. Myrsteg men ändock..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar