söndag 9 september 2012

Materialkrävande Triple-AMRAP

Ännu en dag där träningen försökte avklaras ASAP, men det var lite materiallogistiskt utmanande imorse. Tur att man var först på gymet så ingen hann reagera innan jag släpade runt prylarna.


WOD 1 - 5 min AMRAP @ 65%
10 Hip Extensions
4 Toes To Bar
3 Pushups on box to 90 elbow.

Metcon 3 rounds

2 min rest

WOD 2 - 5 min AMRAP @ 65%
8 Deadlift @ 50kg
8 Wallballs 12lbs - No catch
10 Squats
Metcon 3 rounds +  3 Deadlifts

2 min rest

WOD 1 - 5 min AMRAP @ 65%
5 Ring Row
100m Row
10 Abmat Situp

Metcon 3 rounds + 5 ring row

Lite svårt när inte all utrustning finns lättillgänglig. Jag modifierade den GHD'ish bänk som fanns på Haga med hjälp av ett TRX-band så jag kunde fästa benen. Trassligt att komma i och ur och krävde mycket mer anspänning. Sjukligt mör i midline och ben så T2B funkade inte alls (kan ha att göra med morgonens ogenomtänkta sandpapprande). Alla benövningar var riktigt tunga.

Snabbt klar och sen bar det av till Sätra. Missde tyvärr precis damernas sista heat på dagens första WOD, men det blev ett skönt häng ändå och mycket sevärt. Dags att börja gå igenom helgens bildskörd. Och betala parkeringsböterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar