torsdag 6 september 2012

I love my Concept2

Det finns rehab och så finns det REHAB. Sen finns det också REHAB och det var väl dagens pass då..

Uppvärming blev cykel in till Nordic, lite mobilitet för höftböjar och axlar. Slut på kaffekoppar så jag hade inga ursäkter att skjuta upp eländet längre.. Hade annars hoppats på 13-kaffet som bränsle som ersättning för missad frukost och lunch.

WOD 5 rounds for time
500m run @ 65%
Rest 20 sec
500m Row @ 65%
Rest 20 sec
16 Russian KB Swing 24kg
Rest 2 min

Metcon: 39:36 ink vila.
Jag avskyr verkligen att springa. Ett stelopererat mumintroll har ett graciösare löpsteg än jag!
2,5 kilometer är längre än jag sprungit(?) på väääldigt länge och även om instruktionerna för dagen var att hålla nere tempot tror jag inte löpningen hade kunna gå så mycket snabbare eftersom jag isåfall sannolikt kraschat halvvägs.

Det som höll motivationen uppe var tanken på att komma tillbaka till min kära Concept 2'a. Den var som en hägring så fort jag vände på varje löpvarv..mmmm välpace'ad rodd.. mental avslappning och återhämtning.. my precious.

KB-svingarna var mest nåt att beta av men som påminde mig om att jag strax måste springa igen.

De aktiva varvtiderna låg mellan 6:07 och 6:40 där jag trasslade fast mig i rodden lite extra.
Löpningen mellan 3:05 - 3:24 och roddarna 1:58 - 1:48 (snabbare för varje varv).
Ingen vidare statistik på att vara så mycket långsammare till fots. 20-sekundersvilorna i passet var ju mer eller mindre det som krävdes för att ta sig i och ur rodden utan att stressa.

Imorgon ska det vilas som bara den! Och göras Pulled Pork!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar