onsdag 19 september 2012

Övermodigt för en gamling

Hade sjukgymnastik på förmiddagen så jag såg till att hinna med dagens pass innan. Taskig sömn återigen inatt så energinivåerna var inte på topp. Lite lätt känning i halsen (om jag känner efter) - gnäll gnäll.

A1: Stepup 45cm
30X1 - KB i motsatt hand 10/10 rep, 5 set, vila 2 min
16-16-16-16-16kg
A2: CTB
Avlastade Strikta 6-8 rep x 5 vila 2 min 
6R, 6, 7, 6, 6R 
Plockade glatt fram både 16, 20 och 24kg KB's till Stepups men bara att överleva 10 reps/ben på 16kg med 3sek excentriskt var en utmaning. Löjligt jobbigt så de andra KB'na fick stå där som nån typ av skampålar för mitt för stora dagsego.
CTB kördes de första med svart band, nästa tre set med svart och rött kombinerat och sista med grönt. Laborerade med olika grepp men fick lite (halvmycket) känningar i brachii. Allmänt vek.


B: Bulgarian Split Squat
30X1, 6/6 reps, 3set, vila 2 min
2x16-2x16-2x16kg
Tja, man lär inte såå fort. Här hade jag också ställt fram extra KB's men det var inte läge att växla upp. Känningar i fästet för patella på höger - framför allt när benet agerade stöd och böjdes djupt.

Kände mig mest bara gammal, svag, stel och redo för nödslakt idag. Betydligt rörligare efter  sjukgymnastiken och Martin lyckades nog få poletten att ramla ned att jag sätter krokben för mig själv en del.

Dock kvarstår en del av humörsänkningen. Skönt att det är vila imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar