lördag 29 september 2012

Run-Row-Repeat och ett PB

Lite piggare idag efter 11h sömn och gårdagens mobility men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gruvade mig för dagens getpass.

Började med lite allmän mobilitet och DU-träning. Peter - som jag låg lika med i DU-frustrationen - berättade glatt att hans nya PB nu var 23 reps mot de 17 vi båda låg på i början av veckan.

Mot alla odds skramlade jag in 21 obrutna reps under uppvärmingen vilket faktiskt innebär att jag nått ett ganska blygsamt årsmål på 20 obrutna.

Fick till några tior efter det vilket kändes riktigt bra.

WOD 5 Rounds for Time
400m Row
400m Run

5 min vila

50 DoubleUnders

Metcon: Rundorna klara på 21,56 och DU på 2.38.
 Roddarna paceade till under 1.55 i split (1.23-1.32 på 400) men löpningen var horribel oavsett mina försök till att skapa en "positiv målbild". Stum och tung i kroppen (vilket vågen bekräftade - vatten/carbs eller allmänt tjock).
Försökte pacea och få ned pulsen lite innan varje löpdel medan jag efter löpning klev direkt på rodden.

DU gick långt över förväntan med som bäst 11 obrutna och en hel del mellan 4-8 reps. Helt otippat!
Dessutom var det inte de normala klumpiga "hulken-hoppen" utan lite lättare på tårna. Alltid nåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar