fredag 28 september 2012

Vila och Rörelse

Vilodag idag inför morgondagens getpass, men jag tog tillfället i akt att åka in till Haga på lunchen och köra lite mobilitet och sjukgymnastikövningar.

Började med lite Jowsey-dansande, axelmobilitet med hjälp av kvastskaft och bokhylla - inspirerat av dagens post på Mobility WOD. Inte värst bekväm men funktionabel.

Sjukgymnastiken bestod av "extremt avlastade" strikta dips och pullups i sån där fånig maskin för att försöka lära mig att engagera rätt muskler.

Tyckte jag avlastade ganska ordentligt (ordinerat att klara 10-15 reps submax) men att det ändå var oroväckande tungt tills jag såg att maskinen räknade lbs och inte kilo. Bra för självkänslan.

Efter det blev det en kort sväng i bastun innan det åter bar av till telefonmöten och admin med en betydligt mindre stel lekamen.

Hoppas nu på att få loss lite tid i helgen för att fortsätta med mina poängberäkningsexperiment. Stay tuned!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar