söndag 2 september 2012

Nytt helgrekord

Det här kan vara den kortaste tid jag spenderat på Nordic en ledig dag nånsin.

Kom dit strax innan 10 för att inse att jag missat dagens Crossfit Kids som var i full gång. Efter lite kaffe, mobilitet i gången och JJ-dansande i ett hörn kunde jag köra påbörja min dubbelWOD strax innan 11.

WOD 1 - AMRAP 6 Min @ 60%
20 Squats
20 Situps
Metcon: 5 varv, 20 squats, 13 situps

2 min Rest (som blev 3 pga GHD-justerande)

WOD 2 - AMRAP 6 Min @ 60%
20 Russian KB Swing 28kg
10 GHD Situps (top to horizontal)
Metcon: 4 varv, 20 svingar 8 situps 

Inte mycket att säga om WOD 1. Välpaceat och kontrollerat men märkligt nog återigen situps som kändes tyngst. Har nån typ av sorespot på ryggen sen tidigare situps som stör.
WOD2 blev lite tungt i greppet men alla svingar obrutna. Nya GHD är ljusår bättre än den gamla men den är inte snabbjusterad direkt vilket jag fick erfara.

GHDs bara ned till horisontalläge men jag tror inte att jag engagerade höften riktigt så bra som jag borde.

All in all resulterade det i att jag var färdigtränad vid kvart över elva, hann med att heja på Javads Filthy Fifty, leka med Lasse och ändå vara på väg att äntligen fixa ärenden på stan före 12.

Totally unheard of!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar