tisdag 18 september 2012

Trippel-AMRAP

Sovit som  en klubbad säl inatt och även om jag vaknade tidigt så är jag inte helt utsövd. Behöver mer tid borta från dator och arbete nu (och ironin att jag sitter vid datorn nu när jag kunde ta en promenad istället är inte helt förlorad)
3 veckor till  semester nu och ett försök att vila de små grå.

Lite morgonkaffe tillsammans med Richard som laddade inför Cindy medan jag hade en trippel-AMRAP att se fram emot.

AMRAP 6 min @ 60-65%
10 stepups 45cm
6 burpees
6 sit ups
Metcon: 5 varv

Vila 3 min

AMRAP 6 min 60-65%
12 Wall ball shots @ 12 lbs
6 Ryska KBS 28kg
3 Hang Power Clean @ 40 kg
Metcon: 5 varv

Vila 3 min

AMRAP 6 min 55-60%
4 shuttle runs 10 m
12 airsquats
3/3 Lunges
Metcon: 5 varv + 4 shuttleruns + 3 squats

Burpees var riktigt tunga idag. Kanske bristande uppvärmning/uppvaknande men det kändes väldigt segt. AMRAP #2 var överlägset flåsigast iallafall. Kombon var riktigt slitsam och det gjorde sig påmint i den sista AMRAP'en där Squats var löjligt jobbiga. Kände också snabbt av en vanliga ländryggssmärtan jag får vid löpning nu redan på shuttleruns. Intressant!

Procent i Metcons är för övrigt väldigt svårt. Vad är 60%? Ska jag bli andfådd då och isåfall hur mycket?

Passet körde 1'or Front Squat plus OPT-time'ade femmor.. riktigt sugen på att vara med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar