torsdag 27 september 2012

Prowler Pulling Position

Måste hitta ett sätt att få bättre sömn.. Kanske försöka stretcha så inte träningsvärken ställer till det och att logga av jobbet aningen tidigare.

I morse var det lite geriatrikvarning när tisdagens träningsvärk peakade med ruggigt stumma ben och axlar.

Värmde upp tålamodet i bilköerna in till stan och körde sen lite mobilitet och DU-träning (som bäst 5 reps) för att komma igång.

A: Bulgarian Split Squat
20X1, 6/6 Reps, 60 sek mellan ben
2x12, 2x14, 2x18, 2x22kg
Körde försiktigt med dessa eftersom senfästet vid knäskålen börjat trilskas igen och nu mer kontinuerligt. Funkade bättre när jag lät bakre foten vila på tårna på lådan snarare än på ovansida fot.

B: Prowler Pull 4 rounds
50 (97) kg, 30 meter
50-44-36-40 sek
Bonusrunda: 26 sek
Lastade den med 50kg vilket borde ge en total på ca 97kg.
Körde mina fyra ordinerade varv genom att helt enkelt greppa stolparna och dra. Det gör dock att draget kommer väldigt högt vilket ökar friktionen samt att man inte kan ta ut stegen.
Jakob påpekade det under sista set och fäste upp två TRX-band i öglan på släden så jag testade ett bonusvarv som var rent löjligt mycket enklare. Fulla steg och korrekt dragpunkt.

C: 6 Rounds
22 sek Row
3 min Rest
123-133-132-133-134-136m


Började på Damper 5 och gick successivt upp till Damper 7.
Fick till några riktigt bra drag som kändes som att de kostade mindre energi och dessutom fick splittiden att dyka till runt 1.14 men jag kunde inte "hitta dem" rent funktionellt för att kunna återupprepa utan det blev mestadels rygg/armdrag som vanligt. Skulle nog säga att jag låg runt 90-95% effort men tydligt är att min teknik lämnar en hel del övrigt att önska...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar