onsdag 26 september 2012

Trött på Thrusters

Sjukgymnastik på morgonen så jag fick ordern att flytta min träning till kvällen. Redan under cykelturen in (mellan regnskurarna) och uppvärmningen gjorde sig gårdagen påmind. Stel i posterior & ben, träningsvärk i magen och axlar och grepp ska vi inte prata om..

Trots att dagens pass var så enkelt att komma ihåg lyckades jag memorera fel såpass effektivt att jag var övertygad om att mina anteckningar om passet var de som var felaktiga. Oh well - det blev med andra ord Rx+ idag..

WOD - On The Minute for 15 minutes
6 Thruster 30kg
3 Hang Power Clean 30kg

Ordinationen var 30-40 kg men bara 2 HPC så det blev 15 reps för mycket.
Började på 30kg i 7 minuter, lade sen på fem kilo till som kändes som väldigt mycket så efter minut 8 gick jag ned till 30 igen. Försökte hitta nån typ av teknik och flyt men med tanke på de stela axlarna och akupunkterade armbågen var det lite knöligt.

Flåsigt var det iallafall.

Avslutade med cykeltur hem i regnet och en nära-döden-upplevelse när nån slängde upp bildörren i bakhjulet på mig. Lite för nära ögat!
Imorgon är det jag som köper hjälm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar