söndag 30 september 2012

Ordinerad och Oordinerad träning

Jag brukar sällan bli hungrig på kvällarna men jag tror det varit lite si och så med maten på sistone så gårdagskvällen "ett glas vin" kombinerades raskt med en 11-bitars Sushi vid halvtiotiden. Satt som en smäck kan jag lova!

Dagen till ära lyckades jag få in lite extraträning.
Började med det ordinerade passet vid 10-tiden

A: Front Squat
20X1, 10-12 reps, 4 set, 90 sek vila
60-70-75-77,5 kg
12 reps på första och andra, sen 10 och bara 8 på sista. Väldigt stum i höfter/quads men framför allt hade jag problem med att hålla upp rackpositionen. Händer och underarmar har definitivt fått för lite kärlek på slutet för de var väldigt orörliga.

B: Ring Rows
30X1, 8-10 Reps, 4 set, 2 min vila
9-8-8-8 reps
Småtungt för greppet men ganska ok.

C: Tabata Squats
(prio på jämn score)
19-18-18-17-18-18-17-19
Totalt 144 reps och personbästa med 1 rep. Bättre än förväntat med tanke på dagsformen på ben/höfter. Kollapsade däremot ryggen en hel del på sista 2 set enligt Chrille.

Lite mobilitet, snabba ärenden och sen åter till Nordic där Björn skulle gå lös på gårdagens "Andreas-pass"; 3x10 min rodd med 3 min vila mellan.

Jag mutade Mads och fick tillåtelse att agera socialroddare de två sista segmenten. Hade lite trassel med vänsterarmen och stelhet i ryggen till en början så jag fick micropausa ett par gånger för att försöka hitta rätt.

Totalt skramlade jag ihop 5080 meter iallafall på en ganska bekväm hastighet även om jag nog kanske gick lite hårdare än planerat på slutet när jag drogs med i Björns tempo.

7k rodd och 2k löpning över två dagar var inte igår. Skön helg, men nu blir det köttfrossa inför arbetsveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar