tisdag 25 september 2012

Swinging Annie

Dagens rehab var osedvanligt enkel idag - en klassisk Girl WOD med en twist.

Annie är ju normalt Doubleunders och situps men dagens version var bestod av svingar och Abmat Situps. Fullsvingar är något jag inte kört på 3-4 månader nu så det var ganska ovant och tyvärr var jag aningen överstressad när jag jäktade in på Nordic på morgonen. Jobb är inte bra för kroppen...


Uppvärmningen bestod av lite axelmobilitet, lugn rodd och lite situps och prova-på-svingar.


WOD - Swinging Abmat Annie
50-40-30-20-10 Reps for Time
Kettlebell Swings 24kg
Abmat Situps (anchored feet)

Metcon: 13.03 Rx

Lite övermodigt inbillade jag mig att det skulle gå att köra obrutet, men rättade mig själv ganska snabbt. Jag borde nog brutit de första 50 på 25/25 snarare än som nu glatt köra upp till 35 reps följt av 15 snabba.

Svårartad pump i underarmarna som var svårt att bli av med. Jag har dessutom en tendens att snatchsvinga fullsvingar "per default" vilket inte sliter mindre på grepp/armar/axlar.

Svingarna bröts sedan på 20/10/10, 15/15, 10/10, 10 medan situps gick 50, 20/20, 15/15, 10/10, 10.
Ankrade 46'orna under ett par hantlar vilket var ganska obekvämt med tanke på vinkeln i fotleden så jag fick alternera fot en del.

Tyngre än förväntat och jag är inte helt nöjd med tiden. Gick ut lite för hårt och fick andas lite för mycket.. men det var ett kul pass som jag gärna skulle köra igen. Hoppas nu bara underarmarna hämtar sig tills imorgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar