söndag 23 september 2012

Felvallad Prowler

Känner mig fortfarande sliten... inte visste jag att en köttöverdos kan ge såna men.
Tilltagande träningsvärk i benen som tillochmed stört nattsömnen en del.

En uppfriskande morgonpromenad i stan och en sjukt "NoRep-frukost" på Max innan dagens pass på Nordic. Kom nu i efterhand på att promenaden var den enda uppvärmningen jag gjorde. Inte särskilt genomtänkt...

Pass 1 - 5 Rounds
A1: Floorpress 30X1, 10-12 reps,  90  sek vila
A2: Dumbbell Pushpress 30X1 6-8 reps, 90 sek vila

Floorpress på 40-50-50-55-55kg. Ruggigt tungt efter 6-7 reps på slutet och rep 10 på sista set krigades upp.
På Dumbbell Pushpress var jag väldigt osäker på vikterna men det var ju få reps och många set så det fanns utrymme att jobba sig uppåt. 2x12, 2x14, 2x18, 2x22, 2x22. Bara sex reps på sista setet dock.


Pass 2 - 4 Rounds
B1: Pushup - 30X1, 6-8 reps, 10 sek vila
B2: Wallball 14lbs, 15 reps, 10 sek vila
B3: Prowler Push 2x10 meter, 10 sek vila
B4: Prowler Pull 2x10 meter, 2 min vila

Tid: 16.00 inklusive vila.
Körde bara sexor på pushup, norep'ade mig själv på några WB (missade väggen, tveksamt djup) och Javad nämnde att jag kanske hade lite för dålig ROM i ytterligare några.

Prowlern var en ny bekantskap. Knuffade ganska enkelt iväg den över den stora ytan till området vid roddarna där jag skulle köra. Funderade en stund och plockade sen ned till 80lbs på släden.
Tur var väl det...
Mattan framför tavlan har ett trevligt lager magnesiumdamm som gör att det går ganska OK att köra prowler. Men där jag körde roade sig mina träningskompisar med att öva backrolls to handstand mellan mina varv med sweat angels som resultat.

En prowler tvärnitar ganska duktigt när den passerar en svettfläck på mattan. Efter varv 1 tog jag ned vikten till 70lbs (undrar vad själva släden väger) och fick lite tips om att sänka angreppspunkten. Knuffa var mycket mycket värre än att dra - och jag som trott att det skulle vara tvärtom. Fick stanna och flåsa lite extra vid vändningarna. Men jag gillar eländet på nåt konstigt sätt..

Stannade sen kvar och tittade på Prova På-klassen som måste ha närmat sig deltagarrekord med 19-20 pers. Kunde inte låta bli att lägga mig i och försöka bistå med lite tekniktips på pullups & fästa upp nya band för de som var närmast mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar