torsdag 21 oktober 2010

Well played, Gentlemen! Well played indeed!!

En riktigt bra dag!
Hann med både en första anställningsintervju och ett samtal från en headhunter innan lunch och fick under eftermiddagen reda på att jag gått vidare till steg 2. Stay tuned!
Med tanke på dagens schema hade jag avskrivit träning idag, men efter att ha sett det postade passet måste jag bara kolla om det verkligen var det som skulle köras och isåfall se hur tidspuzzlet kunde lösas.
Ett snabbt eftermiddagsbesök på CFN bekräftade dagens programmering med justeringen att vi skulle köra par. Hann dessutom med att snacka lite med Amany och Rickard.
Med tanke på att jag sen skulle på KS för "intygsbesiktning" av hälsenan vågade jag inte boka något pass i förtid, men timingen höll och jag lyckades sno åt mig sista platsen på 17.30-passet.
Thank god för smartphones!

Teknikpasset var dock waay beyond me.. Bar Muscleups.
Jag fick inte ens till det strikta greppet så jag testade några kippade försök istället med varierande framgång (om det nu kan kallas så).

WOD i par 2 varv (2 segment)
Segment 1
15 Pullups
7/7 Renegade Rows 20kg (mod 22kg)
10 Hang Powerclean 2x20kg (mod 2x22kg)

Segment 2
Rodd för meter - den tid det tar för parkamraten att göra Segment 1

Varje person i paret gör varje segment 2 ggr.
Poängen är närmaste tiotal meter delat med antalet hela minuter.
Resultat: 8.45min -> 9 & 2178 meter -> 218 ger:  24 poäng

Sjukt effektivt pass!
Klarade första 15 pullups obrutet och problemfritt, Renegade Rows likaså men Hang Powerclean är svårt att få till utan att "muskla upp" dem som nån curl. (Så snart jobbläget stabiliserats svär jag dyrt & heligt att ta ett par PT-pass och se om Rickard kan bryta ned mina tekniska missar till pekboksnivå så jag fattar).
Första roddsegmentet gick so-so, men efter det var greppet stekt.
Varv 2 bröt jag pullups på 4, fick bryta Renegade Rows på 2 och Hang Powerclean på 3.. Sista rodden fick jag kämpa för att ligga under 1:55 i splittid.. Patetiskt långsamt, men det var en utmaning att hålla i draget.
(jag vill dessutom skylla lite på att jag bara fått i mig tre koppar kaffe och en kanelbulle sen frukost.. en riktig "mötesdiet" )

Detta är nog det listigaste passet jag sett hittills. Jag kan nästan se framför mig den illa dolda glädjen när det uppfanns och poängräkningen spikades. Grymt smart grabbar!!

Dagen avslutades med lite superplanka som jag överlevde i 3:41 (långt bättre än jag vågat hoppats) vilket räckte till en andraplats. Är dock inte så sträckt som jag vill vara, men axlarna gillar inte för utsträckt kropp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar