onsdag 6 oktober 2010

Kalenderkaos och Fördubblat PB

Först av allt har jag konstaterat att bilkörning i Stockholm är ett djävulens påfund!
Halva dagen har tillbringats med nån typ av fordons-logistisk version av "Towers of Hanoi" för att försöka jonglera hundvakt/hunddagis-leveranser med kontorsarbete, externa möten med medföljande kollegor och ändå hinna till CFN för att få slita lite.

När jag - efter att ha tillbringat nästan 40 minuter i bil för att ta mig en sträcka som tar 20 att gå - stormade in med andan i halsen (2 minuter sen) till dagens pass upplyste Rickard mig om att jag inte ens är bokad på det passet utan det visade sig att jag var 1 timme tidig. Tack och lov var det inte fullt så jag kunde köra trots allt, men det var ingen lysande uppladdning. Missade halva uppvärmningen, men det kanske var lika bra idag.

Teknikpasset för dagen var Kipping Pullups och PB-test på 4 varv.
Kipparna har känts ganska bra hittills denna vecka, men jag har ju bara gjort några få åt gången. Nu passade jag på att kolla på Rickards teknikgenomgång också så jag förhoppningsvis kan plocka ihop de instruktionsdelar som funkar bäst för mig från både hans, Eriks och Mads genomgångar.

Jag lyckades dubbla mitt PB första varvet från 8 till 16 reps, men föll sen tillbaka till 6-6-5 reps. Skönt med första varvet men nedslående uthållighet. Underarmarna var riktigt möra och axlarna ska vi inte prata om. Jag har en strålande smärta runt vänster axel ut mot armbågen sen gårdagens HSPU-försök som stör.

WOD Stege 25-20-15-10-5 Reps for Time
Pullups
Över låda (60cm)


Metcon: 8.37 Rx

Sannolikt övermodigt och jävligt envist hängde jag kvar och gjorde 18 reps(PB igen!) obrutet första varvet med resultatet att jag var helt sänkt till varv två och hade nog som bäst 7 obrutna därefter med en hel del som sannolikt var aningen låga. Det märktes dessutom att förkylningen inte släppt helt eftersom luftrören bråkade och jag fick använda Box-traverseringarna som lite återhämtning genom att köra "gående" alternerat med "sjumilakliv".

Jag är dock väldigt nöjd med mitt "Quantum Leap" i PB från 8 till 18 reps och ska nog testa att leka med lite andra varianter typ Butterfly Pullups bara för att se vad som händer. Jag labbade en hel del med greppbredd idag och körde några riktigt breda som kändes ganska ok. På slutet orkade jag dock inte driva med höften och kunde inte hålla ihop tekniken.

Försökte avsluta med 500m rodd på egen hand men gav upp efter 250m när jag inte ens kommit ned under 1:30 i splittime och hade svårt att bibehålla greppet. I morgon blir det dock vila med hundpromenader istället och en förhoppning att överkroppen hinner hämta sig till fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar