lördag 30 oktober 2010

Vila, stretch och reflektion

Efter att ha vaknat av träningsvärk/kramp 3 gånger i natt gav jag upp sömnambitionerna vid halvsju-snåret. Det blev uppenbart ingen träning men jag åkte in till CFN och körde näranog 90 minuter stretchar idag.

Pratade en hel del med Mads och fick en välbehövlig påminnelse om att utvecklingen faktiskt går framåt. Det är väldigt lätt för mig att fastna i PB-jakt och extremt prestationsfokus och glömma bort att jag faktiskt inte kört "seriöst" mer än tre månader.

Jag satte min första "korrekta" Kipping Pullup 22/9 och igår var det nytt PB på 21 obrutna och totalt 100 stycken under Angie. Det hade jag aldrig trott om någon sagt det för 2 månader sen...

(Jag hade nog snarare idiotförklarat den som föreslagit att jag nånsin skulle klara Angie Rx.)

Ännu nöjdare blev jag när jag fick höra att gårdagens tid var bra :)
Mina googlingar hade mest hittat tider under15 minuter eller uppåt 40min så jag hade ingen aning om vad som kunde ses som en ok insats. Däremot blir jag alltid lite fundersam på om jag räknat fel när jag får bra tider...


För de som deltog i gårdagens Oktoberkalas: Det gick åt motsvarande knappt 2 kg råvikt i torkat kött som snacks under kvällen.. Så utifall nån drabbats av magknip under natten så kan det ju bero på överkonsumtion ;)

2 kommentarer:

  1. Shit, bra jobbat med Kipping pullup, vilken förbättring. Då måste det finnas hopp för mig med:) Vad är hemligheten??
    mvh
    karin

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag övade kippar typ varje dag i 7-8 veckor. Ibland hela pullups och ibland bara själva kiprörelsen. Vissa dagar blev det bara kanske 2 set om 3-4 stycken innan ett normalt pass, andra mer seriöst. Jag hade varit väldigt besviken om det inte hade hjälpt, men det gick ju över förväntan :)

    SvaraRadera