fredag 15 oktober 2010

Teknik och förtroende

Idag tillbringades förmiddagen på VAG-verkstäder med skadebesiktning efter p-skada och sen ett intressant batteribyte i bilnycklarna som resulterade i att jag till en början inte kom in i bilen.
Dagens tips: Byt inte batterier i båda nycklarna samtidigt!

Dagens "träning" fick bli ett snabbt besök på Sturebadet Haga bestående av 35 minuters stretching, lite sporadisk teknikträning på Kipping Pullups och 3x5 avlastade MuscleUp-övergångar i de nya ringarna.
Vissa känns som om de landar "rätt" medan vid andra försök är jag hopplöst ur synk med armarna för långt från kroppen.
En vacker dag kanske jag kan öva Muscleups "på riktigt" men för tillfället nöjer jag mig med att försöka nöta teknik så den kanske sitter någotsånär när/om styrkan behagar infinna sig.

Ikväll planerar jag att fuska lite och testa en av mina Bolivar Regional Edition Canada med en stor kopp hemkryddad choklad spetsat med nåt värmande. En "mental stretch" för att lugna nerverna över att jag tydligen ska vara en av domarna på SM 13'e November. Kul att få förtroendet, men jag måste erkänna att prestationsångesten gör sig lite påmind...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar