fredag 1 oktober 2010

Two WODs a day keep the doctor away?

Min eländiga förkylning vägrar att bryta ut eller ge upp så nu är det krig på riktigt. Vaknade imorse - återigen med lätt huvudvärk, rosslig hals och lite öm i lederna, men bestämde mig för att ta tjuren vid hornen och cykla in till Crossfit Nordic till passet klockan 8.

Uppvärmningen blev 500 m rodd (surprise, surprise) som klockades in på 1:30:4 utan större besvär och sen en del svingar, stretch (höftböjen är INTE läkt än) innan vi gick över på teknik/styrka.

Pushjerk 2-2-2-2-2-2 80%
Jag insåg att jag aldrig gjort Pushjerk förr och trots att skillnaden från Pushpress inte är så stor så hamnar min simultanförmåga lite på skam. Det eviga knäriktnings-problemet finns ju kvar, men när Rickard påminde mig om att spänna handlederna gick iallafall själva hanteringen av stången mycket enklare.
Resultat: 40-50-50-60-65-70kg

WOD # I - 6 Rounds for Time
6/6 Kettlebell Military Press 20kg
8 Pushups
10 Kettlebell Swings 20kg

Metcon: 9:33

Riktigt tungt med pressarna, men allt över huvudhöjd är ju illa för mina stela axlar. Höll dessutom på att slå mig själv i huvudet mer än en gång vid uppgång när formen föll igenom så det var inte vackert.
Tack och lov hann vi inte med GHD som 07-passet fick som treat. Jag hade nog skippat det oavsett med tanke på höften.



En normal träningsdag slutar ju här men jag tog tillfället i akt att åka in på Sturebadet Haga och köra CF1-klassen med Susanne också. Endera ska bacillerna få fritt utlopp eller dö!

Vi började med lite löpning och hopprep/doubleunders innan passet.

WOD # II - 5 Rounds for Time
25 Ring Row
25 Burpees 

Metcon: strax under 10 min (saknade korrekt tidtagning)

Ring Rows gjordes i TRX men det är ju more or less samma sak och kändes förvånansvärt bra och snabba idag. Burpees gick fint de tre första varven innan de började kännas tunga.
Avslutade med 100 obrutna situps.

En bra dag med 2 Rx-pass! Jag ska försöka hinna med 10-passet imorgon innan det blir dop och "släktmiddagar" resten av helgen. Nu dags för Biltong Take II!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar