onsdag 20 oktober 2010

Skoj styrkepass med nya PB

Ett riktigt skönt morgonpass på CFN med idel kända ansikten.
Tavlan skvallrade om ett rent styrkepass vilket passade mig riktigt bra idag eftersom luftrören/astman bråkat igen senaste veckan och konditionssegmenten sänker mig ganska omgående.

Uppvärmningen började med en intressant roddvariant.
2 personer skall tillsammans ackumulera 1000 meter med byte var 200'e meter :)
Jag teamade ihop med Micke och rodden kändes förvånansvärt lätt idag.
De två första 200-meterssegmenten låg jag på under 1:20/500m i splittid men hade lite svårt att sitta kvar i den där eländiga plastbaljan så det blev lite skumma justeringar. Tror vår kombo-tid stannade på 2.53 för 1000m och min mage ömmade duktigt efter att jag dragit in handtaget mot kroppen tills det tar stopp lite för entusiastiskt.


Efter lite stretch/squat/burpees var det dags för passet.

PushJerk 3-3-3-3-3 @ 90 %
30-40-50-60-70kg
Tekniktrassel som vanligt (sitt bakåt för hµ#¤*e!!) och lite ömmande handleder men annars ok. Jag tror att det var ganska rättvisande 90% och jag är klart nöjd med tanke på att mitt 1RM är på 80kg

Shoulder Press 5-5-5-5-5 @ 80%
30-40-45-50-65kg
Vid det här laget hade vi fyra som delade stång och rack slängt procent-tänket genom fönstret. Min sista rep var allt annat än explosiv och jag microvilade stången en tiondel på fontanellen innan jag fick upp eländet på raka armar! Där ser man vad mångsidigt pannbenet är i en WOD :)
Ett PB som heter duga blev det dock eftersom mitt bästa resultat på 5'or var 40kg (17/8)! Nu trodde jag ju iofs att jag hade ett tidigare PB på runt 60-70 i pressar när jag kom till passet. Självbedrägeri ska inte underskattas!!

Ring Dips 5 x 90%
9-6-1-4-4 reps
Återigen ett duktigt PB jämfört med mitt förra på 5 reps 11/9. Jag ville såå gärna ta 2-siffrigt men den nionde repetitionen var väldigt spastisk och satte verkligen gränsen. I tredje set gick jag ned för snabbt och vred till handen - därav ettan. CFN's tame islänning slog däremot till med 19 reps... riiight!

Resten av gänget stannade på en Tabata-Treat, men jag stressade iväg till jobbet istället - lite mör men så sjukt nöjd med morgonen.

2 kommentarer:

  1. Grattis till dina PB- det kanske inte är så tokigt med en vilo vecka då och då!

    Beef jerkyn är redo för serie produktion och beställnigar.. Vart ska vi skicka dem:-) Helt enkelt magiska:-)

    //Mads

    SvaraRadera
  2. Jag lägger vila i samma kategori som stretch.. det bär mig emot men det kanske hjälper ;)

    Kul att du gillade köttet. Ska ta med en stor batch på oktoberkalaset och ska skriva ned nån typ av recept åt dig. Det är ganska kul att göra köttkrokar av gem :)

    SvaraRadera