söndag 31 oktober 2010

Pseudo Planche Ring Pushups

Jag har nu tagit det osedvanligt vuxna beslutet att försöka vila vänster knä lite och hoppas på att det skärper till sig. Väldigt surt dock eftersom jag hade beslutat mig för att mina nya fokusområden skulle bli Doubleunders och PowerCleans men just nu är de inte att tänka på.

Nåväl, något ska man ju sysselsätta sig med trots allt så jag satte mig på en box och funderade lite medan jag avundsjukt(!?) såg CFN-teamet öva snatch. Allt man inte "får göra" ser ju uppenbarligen kul ut.

Efter att ha dömt ut den inte särskilt seriösa idén på Bicepscurls Tabata (ja det var en ironisk dumhet som jag och Mads bollade) så lyckades jag få ihop nåt på papper som verkade vettigt. Mads gav tummen upp med kommentaren att det sannolikt var "ett ondskefullt pass - men funktionellt!".

Uppvärmningen fick bli Stretch, 2 min lugnt hopprep och 3x10 Sumo Deadlift på 60kg

WOD - 21-15-9 Rounds for Time
Deadlift 100kg
Pseudo Planche Ring Pushups*
Pullup

Metcon: 8:42


* Om jag nu fattat begreppet rätt. Tårna på en låda i samma höjd som ringarna, fullt sträckt kropp och så gör man Pushups i ringarna med full ROM - dvs så djupt man kommer. It's a killer!



Första varvets Deadlift och Pushups obrutet men pullup bröts 10/6/5
Andra bröt jag Deadlift på 8/7, Pushups & Pullups på 5/5/5
Sista 9 gick Deadlift obrutet, Pushups 5/3/1, Pullups 5/2/2

Jag har fortfarande aningen "Fran-lunga" och trots att detta inte tedde sig som ett högintensitetspass så gav det duktig puls och mycket flås. Pullups var riktigt tunga idag och saknade det rätta drivet, men det är nog kopplat till att både Ring Pushups och Deadlift tar en del på mittpartiet. För en gångs skull en lyckad självprogrammering :)

Nu är det dags att laga Vildsvinsskav och preppa mer kött för torkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar