söndag 24 oktober 2010

Undanflykter och nötande

Efter att ha tröttnat på garderobsstädning så blev det paushäng på CFN. Alla undanflykter för att slippa städningen är bra ;)
Det var full aktivitet bakom de blå portarna trots att det var timmar kvar till första passet och allmänt skön helgstämning.

Jag började med några få explosiva roddtester (100m) för att hitta "draghöjd" men gav upp efter att ha insett hur ont det gör att rycka in det där eländiga handtaget till bröstbenet så jag bytte till att köra 500m slö-rodd istället. Det är ju faktiskt vilodag idag (och jag kommer nog aldrig lära mig bromsa handtaget i tid..).

Efter lite stretchar på framförallt axlar så körde jag de teknikdelar jag planerat - avlastade Muscleup-övergångar (5x6 reps) varvat med med avlastade HSPU. Det kan ju inte räknas som träning om man bara håller på med sånt man inte kan...

Dagen till ära testade jag HSPU med lila+grönt band på plattformen och jag tror inte det ger såå mycket avlastning i den ordningen. Gjorde 8-6-4 reps med den avlastningen och bytte sen plats på banden för ökad avlastning och ytterligare 3-3-3 reps.
Jag bad Mads kolla på tekniken lite sista repetitionerna eftersom jag hela tiden "ramlar ut" från väggen. Han gav mig det glädjande beskedet att det var banden som drog ut mig från väggen. Jag hade fäst dem en bit ut på räcket av nån outgrundlig men fullt logisk orsak.
Det kanske finns en Rx'ad HSPU i kalendern innan årsskiftet ändå...

Avslutade med 8st deadhang pullups och några slowmotion-ringdips. En skön vilodag!

2 kommentarer:

  1. Själv lyckades jag landa på näsan igår,vilket i sig är en väldig bedrift eftersom den är rätt liten.. Sabla övning det där! Ett härligt litet "vilopass" det där måste jag säga..

    SvaraRadera
  2. Ouch! Hittills har jag klarat mig från såna olyckor, men jag fuskar ju och tar hjälp av band för att hålla balansen.

    Rodd är en bra viloövning, men HSPU-delen fick jag ju lida för idag kan jag lova...

    SvaraRadera