måndag 18 oktober 2010

Tuckjumps och Pushpress utan så mycket Push

Jag hade inte tänkt träna idag, men packade med mig väskan i sista sekund innan jag kastade mig på cykeln imorse (för säkerhets skull ifall jag skulle få lust att köra lite Mobility)
Ryggen var ju mer än lovligt öm sen gårdagens pass... I like it!!

När jag vid lunch funderade på om jag kanske inte skulle åka in till CFN ändå såg jag att 17.30 redan var fullbokat och jag skulle sitta i möte från 15.30.. oh well. När mötet oväntat tog slut kvart över fyra blev det ett blixtbeslut och cykelrush lagom för att hinna med 16.30-passet.

Uppvärmningens hopprep gick riktigt bra och jag fick till en hel del Doubleunders, men spänsten saknades.

Teknikdelen var HSPU 5 varv som mot förmodan gick riktigt bra.
Körde avlastat med blå+grön bandkonstruktion. 10-5-8-8-6 reps
Nästa gång ska jag byta ut nåt av banden till lila istället för att minska avlastningen.

WOD 6 Rounds for Time
8 Hang PowerClean + Pushpress med hantlar 2x20kg (mod 2x18)
6 Burpees
12 Doubleunders (mod Tuckjump)

Metcon: 10:45

Fruktansvärt tungt idag. Ryggen protesterade hejvilt och som vanligt så gick tekniken samma väg som orken. Powerclean-delen gick ganska skapligt men Pushpressarna blev mer och mer vanliga pressar ju tröttare jag blev. Borde det inte vara tvärtom att jag aktiverar fler muskler för att få hjälp när orken tryter??
Nu var det ju iofs rygg/baksida som tog slut och tuckjumpen hjälpte ju inte. Akutstretchade ryggen lite efter avklarat pass genom att direkt lägga mig hantlarna för att sträcka ut. Jag tappade dessutom kollen på Burpees varv fem eller sex och fick för mig att det skulle göras 8 reps.. Oh well.. Just nu är jag nöjd med att komma i mål vagt Rx'ish.
Imorgon är en ny dag med nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar