lördag 2 oktober 2010

Snabba Squats och uppfuckade Pistols

Morgonpass med Rickard på Crossfit Nordic.
Riktigt stel i kroppen sen gårdagen men skam den som ger sig.

Uppvärmning bestod av 500m rodd (1:30.0) samt 2 varv av 5 Burpees, 5 Kobrastretch, 20 knärullningar och 10 sidoutfall. Knaster i leder och burpees kändes segt.

Dagens teknikdel var Pistols 4 x 90%.
Jag har ju inte balansen att klara dem på egen hand men med avlastning från gummiband eller motvikt (8kg KB) funkade det skapligt. Gjorde mina rundor på 5 eller 6 reps. Svagt men det är en början.

WOD 6 Rounds for Time (30s vila mellan varje)
25 Squats
5 Burpee Boxjump 60 cm
10 Knees to Elbows

Metcon 11:41 (snabbast i dag! Wooo!)

Första varvets knäböj kändes inget vidare men Burpee Boxjump desto bättre. Efter tre varv "lossnade" dock höftextensionen och jag fick till nåt duracell-tempo på knäböjen och lyckades tillochmed gå om Micke som hade haft ett 5-10 sek försprång efter första varvet.
Knees to Elbows var dock osedvanligt tungt och kipparna funkade inte alls... Nåväl, för en gångs skull top of the board (tror jag)  kan jag leva länge på.

Nu - stressombyte och dop!

2 kommentarer:

  1. jahaaa, först nu har jag fattat att det är DU som skriver den här bloggen! Kul!
    Bra jobbat idag, alltid trevligt med lördagspass!

    SvaraRadera
  2. Tja jag tyckte det var lika bra att haka på blogtåget så jag kan föra nån sorts historik på hur det går och varför. Kul att du hittat hit!

    Grymt jobbat igår förresten. Själv är jag RIKTIGT stel i benen idag :)

    SvaraRadera