fredag 22 oktober 2010

Bara lite teknik

Efter en heldags intervju-övningar så fick det bara bli något litet teknikfokuserat idag. Jag hade ju ändå planen att skala upp till 5 pass i veckan inom 2 veckor från viloperioden så det är ingen panik.

Jag svängde in på Sturebadet Haga strax före två nångång utan en egentlig plan. Inte det bästa sättet att träna på men hjärnan var lite mör efter de senaste 2 dagarna.

Lite stretch fick inleda innan 15 min Double Under-träning som inte gick så värst bra. Vänstra knät smärtar lite när jag "meteornedslag-landar" allt annat än graciöst i hoppen.

Sen blev det 4 varv slow-WOD
100 Singles
AMRAP HSPU med teknikfokus (avlastat med gröngul & blått band): 8-6-5-3reps


HSPU gick skapligt med tanke på att den här avlastningen ger mycket mindre hjälp än den kombo jag körde på CFN - banden är tunnare och pullup-baren sitter lägre. Däremot fattar jag inte hur jag ska kunna hålla balansen utan banden.. Sista varvet försökte jag kolla i spegeln för att se kroppspositionen och mycket riktigt står jag med en snygg Deadlift-svank.. Inte för att jag klarade att justera det, men ändock..

Visst ja.. jag avslutade ju med 12 fullsvingar med 32kg kettlebell. That's a first!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar