söndag 10 oktober 2010

Söndagskul med Tabata och hopp

Det blev gratispasset på CFN idag.

Tyvärr fick hoppade vi över Front Squat-ettorna som hade varit kul att prova men det blev ett benintensivt pass ändå.

Efter lite intro så körde vi Tabata Squats som gick ganska bra idag med tanke på lite knäsmärtor på vänster och fortsatt lite små-issues med muskelfästet för höftböjen på höger (förb...GHD-bänk).
Resultatet blev 19 reps på varv ett och höll sedan 18 de eftervarande för en total på 145 reps.

WOD 4 Rounds for Time
10 Boxjump 60 cm
10 Knees to Elbows
20 DoubleUnders (mod 60 singles)
10 Burpees


Metcon 8:48

Efter omständigheterna OK. Det kändes småtungt innan passet och jag saknade suget idag, men efter passet kändes det dock att vi inte kört nån ren styrka. Jag kände mig lite "för pigg" efter återhämtningen men det är nog iofs behövligt. Underarmar, armbågar och händer har smärtat en del och jag har lite allmänt känt mig som om jag har "knäckebrödsleder".

Dagens bedrift stog nog Linus för som körde all-out på 500m rodd på 1:25 efter passet.
Nu har jag ju sagt att jag inte ska fokusera på rodd, men jag kommer nog behöva göra ett test så snart jag känner mig helt hundra igen..

Morgondagen bjuder nog på endera vila eller lite egen rodd och sen hoppas jag på att få in vanliga WODs ti-on-to.fre. Just nu så velar kropp och sinne mellan überfokus på träning till några dagars paus för återhämtning och jag vet inte vilket som vore bäst. Det vore ju trevligt med lite förbättringar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar