onsdag 17 november 2010

Ut ur dimman med TRE nya PBs!!

Idag tänkte jag bara köra lite tekniknötning på CFN innan jobbet men dagens pass såg ju ut att funka för mig.

Medan jag väntade på att sjupasset skulle sluta kollade jag lite bland grejorna som var kvar sen SM och hittade en 10kg viktväst.. Den måste ju provas.

Helt omotiverat lyckades jag göra 15 pullups med västen på vilket är ett definitivt PB. Så den ska få följa med mig hem i helgen. Ett bra impulsköp som jag ska testa i längdspåret i vinter. Jag är inte helt övertygad om att Mads höll med om att det skulle vara en bra idé, men vad vet han om snö ;)

Dagens styrkedel var Muscleups 5x90%och Strikta Pullups 3x90%.
Nils satte strikta muscleups som om han aldrig gjort annat, medan mina försök var riktigt dåliga idag.

Strikta pullups blev 10 stycken vanliga deadhang (PB) och sen 3+4 med riktigt brett grepp vilket jag är ganska nöjd med.

WOD 6 Rounds for Time
Inled med 500m rodd (1:26.2 - Nytt PB med 2 sek!!)
sen
8 Pullups
8 Toes to Bar
15 sek Superplanka

Metcon: 15:03

Det var verkligen högt och lågt i det här passet. Rodden gick över förväntan och jag hade nog aningen fördel av att Mads ställde sig på maskinen så eländet stod still istället för att hoppa runt. Jag låg på en split på 1:23 upp till 350 meter innan jag tappade lite men det blev ett bra PB.
Bara en sekund efter Linus nu.. The chase is on!!
Konstigt nog var jag inte helt slut efter rodden men däremot muskulärt sliten. Två varv in i cirkeln kom däremot både astma. blodsmak och greppet gav upp ytterligare.

Jag fick verkligen slita mig igenom detta och kom ojämförligt sist på totala Metcon-tiden. Men jag satte iallafall tre helt oväntade PB's - särskilt som jag inte skulle köra hårt idag eftersom jag inte är pigg i kroppen :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till PB! Du är grym på Concept 2:an!

    SvaraRadera
  2. Thanx! Jag har testat ut vilken som är min favoritmaskin nu tror jag ;)

    SvaraRadera