fredag 5 november 2010

Två oväntade PB

Efter gårdagens nederlag var det ju skönt att den här morgonen kunde bjuda på två lite oväntade Personbästa.

Det första trillade in under uppvärmningen på 500m rodd (surprise!)
Trots all stelhet flöt det riktigt fint och upp till 350-400 m låg jag på en splittime runt 1.26.5 och jag passerade 500 på 1.28.0 men fortsatte ro upp till 570 meter av bara farten.. Veckans tunnelseende!! Det borde finnas lite mer att ta av om benen varit piggare.


Front Squat 1-1-1-1-1-1 90-100%
40-50-60-80-100(PB)-90 kg

Jag hade nog kunnat ta mer än detta idag, men jag gick lite för djupt (läs: Totalt bottenläge) på 100kg och då blev det ganska tungt. Jag ville heller inte belasta knät mer än nödvändigt (jag återkommer till hur bra det gick med den delen..) Detta är ju kanske ett diskutabelt PB eftersom jag aldrig kört ettor på Front Squat förr, men det är ju iallafall nåt att gå mot framgent.

WOD 
Tabata Squat - LowestReps = Score
17 reps


1 min vila, sen

AMRAP 8 Minuter
20 Mountainclimbers
8 Inverted Burpee
4 Squat Jump

Result: 4 varv Rx-ish
Poäng: (antal varv) x (lägsta Tabata Reps): 68 poäng
Nu var det ju skönt att ha sett 07-passet köra så jag var medveten om att AMRAP-övningarna tog tid.

Tabata Squat kändes väldigt kontrollerat. Jag lade mig på 17 reps redan varv ett och höll det utan problem i mål och var klar runt 13-16 sekunder in i varje segment. Dock började knät trilskas lite här så det blev mycket vikt på höger ben i slutet.

Mountainclimbers är ju mest pulshöjande men inte så jobbigt men Inverted Burpees... shit!
Den här gången gjorde jag dem Rx-ish, vilket innebar att jag försökte sparka mig upp mot vägg varje gång. Jag kom väl inte upp hela väggen varje rep men det var nära.

Däremot så har jag vänster som "avsparksben" så det gick väldigt segt på slutet då knät protesterade hela vägen från att ta sig upp från situp'en till avsparket mot vägg. Bra tänkt där.. knät skulle ju VILA...

Imorgon får det nog bli egenprogrammering med minimal knäbelastning. Läk för bövelen!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat----det smittade -PB i Clean och pullup idag ;-)
    smakade din jerky från Mads!!! Sjukt god!
    ha det bra !

    SvaraRadera
  2. Ja vem tusan kom på att man skulle göra bakvända burpies? :-)
    Bra jobbat och grattis till PR!

    SvaraRadera
  3. @Micke: Körde du också det passet? Jag kan ju lugnt säga att det inte var en favorit på något sätt...

    @Sarah: Kul att du gillade dem. Säg till nästa gång vi ses - jag har oftast med mig en påse som träningssnacks :)

    SvaraRadera