torsdag 11 november 2010

Clean, Pull & Lift

CFN såg ut som en krigszon när jag svängde förbi imorse för ett morgonpass med Ali igen. Jag har aldrig sett så mycket gymutrustning på så liten yta förr, men där låg alla prylar från Crossgym för lördagens tävlingar.


Varför inte förena nytta med nöje och arrangera en fredags-WOD bestående av materialförflyttning Odenplan - Solna :)

Tavlan visade ett rent styrkepass vilket passade mig fint. Jag hade inte nåt större träningssug utan kände mest för att lägga mig i soffan imorse.
Jag missade dessutom starten på uppvärmningen eftersom jag snackade med Mads. Fick kasta mig på roddmaskinen och "attack-ro" lite för att hinna med mina 500m (1:31.1 idag).

Power Clean 3-3-3-3-3 @ 80%
30-40-50-60-70kg (PB på treor)

Jag saknar ju fortfarande tekniken på detta och får inte till "klippet" från låren utan hälften av gångerna blir det mer nån typ av Upprätt Stångroddsfrivändning (finns den övningen?).
Ali var på mig mer än en gång om att "..utan klipp får man inte dra!" men det är ju lättare sagt än gjort.

Snatch Highpull 3-3-3-3-3 @ 80%
25-30-50-65kg

Här hann jag bara med fyra varv eftersom vi delade stång och fick flytta en del vikter. Jag har dessutom för långa ap-armar och för tjocka ben för att hålla stången som jag blev tillsagd. Vid max vidd på greppet får jag upp benen kanske 45 grader innan stången tar i lårmuskeln.. Oh well..

Sumo Deadlift 1-1-1-1-1 @ 80%
60-100-130-140-150kg (PB)

Note to self: Långbyxor är bra vid SDL så man inte skrapar sönder smalbenen.
Tyckte lyften kändes väldigt tunga och att jag var stel i kroppen upp till 130kg men sen var det ganska så OK och sannolikt ganska rättvisande 80%.

En skönt pass som gav lite lagom mörhet i kroppen utan att bli för jobbigt. Precis vad jag behövde idag!

3 kommentarer:

  1. Upprätt stångroddfrivändning är definitivt en existerande övning! Du kommer att se mig praktisera den under flertalet tillfällen på lördag! I första grenen kommer jag dessutom trixa till den lite med en böj... :)

    SvaraRadera
  2. Martina: Jag lovar att dela ut inofficiella stilpoäng för den övningen ;)

    Sarah: Tack! Jag kan dock inte komma ifrån att det inte känns som riktiga PB's eftersom jag inte haft exakta motsvarigheter att jämföra med.. men nästan.

    SvaraRadera