torsdag 25 november 2010

Ryska Svingar

Ännu en dag med tidsbrist och bara nåt litet enkelt. Det vore ju dumt om jag drog på mig nån extrem träningsvärk eller så inför morgondagens PT-pass.


Uppvärmning
Tabata Row 861 meter
Pacea'd genomgående med sträckor mellan 105 och 111 meter. Återigen lite tester för att få till ökad utväxling av höft istället för att bara "vrång-dra".

Kettlebelltest - Ryska Svingar
10 x 40 kg (ej full knäextension)
10 x 48 kg (ej full knäextension)
10 x 40 kg (full knäextension)
10 x 32 kg (ej full knäextension)
10 x 40 kg (blandad knäextension)

Jag fattar inte att det ska vara så svårt att "poppa" kroppen i toppläge!! Det har ju inte med styrkan att göra (eftersom samma sak händer med lättare vikter) utan bara att mina knän tycker att "det räcker" innan jag når full extension.. Jag tror vi måste snacka om det här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar