måndag 22 november 2010

Heavy Metal PBs!

Träningsplan #1 Före Jobbet - Kommunaltrafikskaos
Träningsplan #2 Efter Lunch - Möten som drog ut på tiden
Träningsplan #3 17-tiden - Förmiddagsmöte flyttat till 17 och försenat

Nåväl vid 18.30 lyckades jag ta mig till CFN, lite lagom håglös eftersom jag fortfarande försöker hålla mitt eget schema och undvika metcons några dagar till.

Började med en Tabata-rodd som uppvärmning som slutade inom mitt standardintervall (844 meter) följt av Deadhang Pullups med vikt.

3 x 24 kg (väst + 14kg hantel)
3 x 28 kg (väst + 18kg hantel) (PB)
2 x 28 kg (väst + 18kg hantel)
1 x 32 kg (väst + 22kg hantel) (PB)

David påpekade att jag saknade lite i höjd på mina första två reps på 28 kg så jag fick dra lite extra på slutet.
Sjukt nöjd över att komma upp med den vikten så jag testade en etta med 32 kilo också. Mot alla odds gick det hela vägen upp!!
Alla gjordes dessutom strikt från deadhang i bottenläge.

Efter det körde jag en teknik/styrkecirkel utan tid

3 Varv
10 Pseudo Planche Ring Pushups
10 "Teknik-Cleans" på 30 kg
10 Kettlebell Swings fullsving 40kg (PB!)

Jag hade egentligen skrivit in Ryska Svingar på 40 kg i min plan, men jag testade att köra höga reps i början och bestämde mig sedan för att börja om med fullsving istället. De var inte helt tekniskt snygga och Erik påpekade att jag inte hade fullt sträckta knän i toppläge och att jag tappade lite momentum genom att inte falla fram mer i bottenläge.
Ordination: Öva mer ryska svingar för att få till tekniken och "kicken" i höften (men jag gjorde trots allt 3x10 fullsving på 40kg! Hell Yeah!!)

Avslutade med 1x10 reps Shoulderpress med 30 kg bara för att känna på hur axeln reagerade. Kändes ganska OK om än lite svag midline stability efter cirkeln. Det är ju lite extra kul med sådana här resultat när man nästan tänkt skippa träningen helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar