fredag 12 november 2010

Elev och Instruktör

Lite sista-minuten-justeringar i planeringen idag så jag inledde med morgonpass på CFN mer Erik.

Dagens Teknik/Styrkesegmentet var SplitJerk - en total nyhet för mig.
SplitJerk 2-2-2-2-2 @ 80%
30-40-50-55-55kg

Märkligt nog har jag bättre teknik på dessa med "fel" fot fram. Enligt Stefan som jag delade skivstång med var splitarna mycket med kontrollerade mer höger fram, vilket "skadehistoriskt" vore logiskt men knappast om jag skulle gå på känsla. Jag var nog iallafall inte i närheten av 80% på de lyft där tekniken satt, men knät protesterade en hel del i slutet och nu i efterhand är den förb... molvärken tillbaka.

WOD 5 Rounds for Time
6 Push Jerk 60 kg (mod: 50 kg)
16 Jämfota sidohopp över stång (sub: hopp över stång på ett ben efter varv ett.. j-a vänsterknä..)
8 Situps
4 Burpee

Metcon: 7:27

Inte mycket att säga. Inte min typ av pass idag. Push Jerkarna blev mer som Press Jerk eftersom inte knät gillade explosivitet... och dessutom har jag nog överansträngt det igen. Suck!


Jag fick även förnyat förtroende att vikariera på Sturebadet Haga och köra crossfitpasset på lunchen. Jenny hade dessutom givit mig fria händer att programmera själv så det var ju lite nervigt. Särskilt som de här passen brukar vara välbesökta.

När jag innan passet som bäst satt och klurade på om min programmering var vettig så träffade jag dock på superatleterna Jenny och Annie som godkände upplägget. Det kändes skönt att få idéerna kvalitetssäkrade :)

Nu dök det bara upp tre deltagare på passet till slut men de kämpade desto bättre.

Teknik: Turkish Getup
Detta var en övning som var ny för alla i fullt utförande så det blev lite förvirringar om vilket ben som ska under kroppen och när.. och jag fick dölja speglarna för att få dem att hålla blicken på kettlebellen. Efter lite frustration och övning satte alla riktigt snygga repetitioner.

WOD AMRAP 16 minuter
2 Inverted Burpee (sträckt kropp i mellanläge)
4 Pullups
8 TuckJump
16 Mountainclimbers.

Ulrika drog in hela 13 varv och körde Inverted Burpees Rx (överkurs) till fristående handstående istället för Pushup!

Eftersom vi hade några minuter över i slutet fanns det tid för en liten treat:
3 x 15 sekunder Hollow Rock

Det tog några försök men på slutet såg de riktigt bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar