lördag 6 november 2010

Helgskoj med Tabata och ryska svingar

Knät kändes inget vidare när jag vaknade imorse så det blev ett lätt beslut att köra lite egen programmering idag. Jag hade planerat att ta det lite generellt lugnt eftersom kroppen känns lite sliten igen. Jag skulle tro att jag kanske kört lite väl många tuffa pass med för hög målsättning i förhållande till min kapacitet på sistone.

Nåväl, jag började med lite stretchar och tänkte sen att jag skulle köra 500m rodd som uppvärmning.
Jag vet inte om det var dagsform eller att jag valt "fel" maskin men det kändes löjligt tungt på damper 10 så jag bröt efter dryga 200 meter.

Ny plan: Damper 9 och Tabata Row
Det hade nog inte så mycket att göra med maskinen utan mer om mig. Tyckte jag tog i ganska bra men nådde bara 842 meter totalt vilket är 20 mindre än jag drog under min pace'ade tabata på viloveckan. Lärorikt!

Satte mig sedan och kollade på 10-passet och funderade på vad jag skulle köra för metcon... svingar såg ju kul ut..

Sagt och gjort, det fick bli en mod av förra helgens pass:

WOD 21-15-9 for time
Pseudo Planche Ring Pushup (fötterna på låda)
Pullup
Ryska svingar 40kg KB

Metcon 8:30

Alla pushups första varvet obrutet i god takt, men pullups brutet 12-5-4 och svingarna 10-6-5
Varv två och tre bröts det hejvilt och jag tappade dessutom ordningen på varv 2 och gick direkt på KB efter ringarna men kom på mig själv. Sista varvets svingar kördes dock obrutna.
Ingen belastning whatsoever på knät, men den där ringpushup-övningen känns.. Det var iallafall riktigt skoj att känna att jag klarade svingarna med 40kg också. Nu blev det förvisso bara ryska svingar eftersom jag har svårt att tro att jag klarar den vikten overhead men det är en början.

Nu ska jag steka älg, ta ett glas rött och plugga bedömningskriterier inför SM.

2 kommentarer:

  1. Klart det var maskinens fel!1 :) Grymma svingar!

    SvaraRadera
  2. Vid närmare eftertanke tror jag också på maskinen.. Jag har ju redan utsett en favomaskin som jag gillar :)
    Mycket nöjd med svingarna men de kändes i ryggen dagen efter..

    SvaraRadera