måndag 15 november 2010

Muscleups och Butterfly Pullups - En vacker dag så..

Kroppen känns inte helt hundra idag måste jag säga. Det tar en halvtimme innan benen vaknar så den här veckan blir det inga WOD'ar om de inte råkar vara extremt knä-vänliga.

Det är väldigt frustrerande att aldrig riktigt läka, men jag får väl försöka samla vuxenpoäng denna vecka genom att verkligen vila benet. Som tröst så åkte jag iallafall in en sväng till CFN idag och köpte mig ett nytt Buddy Lee-rep från i lördags och stretchade en del.

För att riktigt strö salt i såren så var dagens pass "Angie with a twist", dvs en vanlig Angie men med 10 Mountainclimbers varje minut. Jag hade verkligen velat köra detta, men får lägga det till ToDo-listan för framtida pass.

Istället nöjde jag mig med att tekniknöta avlastade Muscleup. Jag fick många bra tips av Nils när det gällde kippingen och jag gjorde iallafall 4x4 försök på att kippa upp mig.
Det gick ganska skapligt och jag inser att jag hittills alltid testat att mer eller mindre göra strikta försök. Jag var nästan uppe på två försök men missar genomgående att hålla in händerna. Det är banne mig svårt att få till kippen när man hamnar i självsvängning.

När handlederna började protestera så bytte jag till lite tester på Butterfly Pullups som gick bättre än förväntat. Ca 2-3 stycken går att få ihop någotsånär men sen tappar jag rytmen och faller ur. Men det tar sig!!

Imorgon blir det mer teknik och stretch innan jag ska hålla pass igen. Sen hoppas jag på att mitt okaraktärisktiska drag att använda hjärnan gör att jag snart kan få testa mitt nya rep också. DoubleUnders here I come!!

2 kommentarer:

  1. Passa dig...de där repen är farliga! De hoppade på mig i helgen och såg till så jag blödde på underarmarna...lömska rackare det där :)

    SvaraRadera
  2. Hopprep är generellt lömska.
    Mitt gamla rep från Stadium envisas med att ge mig bulor i bakhuvudet när jag försöker lära det Doubleunders. Jag hoppas att detta är mer lättlärt :)

    SvaraRadera