onsdag 7 november 2012

Vuxenpoängs-DNF

Vaknade med nåt halvdan version av nackspärr imorse med duktigt stelhet från nacken och ned bakom axel/skulderblad. Ingen kris, men tillräckligt för att det skulle vara jobbigt att fickparkera.

Kanske inte det optimala läget för dagens pass, men skam den som ger sig!

4 set
A1: Front Squat 
20X1, 8-10 reps, 90 sek vila
A2: Good Mornings
21X1, 8-10 reps , 90 sek vila

A1: 10x40-10x50-8x60-8x65kg
A2: 10x40-10x50-10x60-10x65kg

Setet på 65kg enklare än 60kg eftersom jag verkligen måste fokusera. Klara mobilityissues som ställer till det för mig - jobbigt att hålla rack och bröstryggen känns kycklingvek.

4 set
B1: Bulgarian Split Squat
20X1, 8/8 reps, 60 sek vila mellan ben
B2: Lunges
9/9 reps, vila 90 sek

B1: 2x18-2x24-2x34-2x18kg

BSS gick bättre än väntat. Tungt för underbenen för att hålla balansen. På tyngsta setet på vänster ben tappade jag balansen efter 3 reps och fick toucha ned med foten för att räta upp mig innan jag kunde fortsätta.
Dock var jag ganska så slut i ryggen efter det setet och skalade ned till 2x18 på det sista setet.

C: WOD 21-15-9 for Time
GHD Situps
Medball Cleans 20lbs

Metcon: DNF

Ryggen gillar inte riktigt GHD än och det är inte läge att gå all in på dem. Började försiktigt men jag var ganska slut i höftböjarna så jag kunde inte trigga korrekt utan drog mig mer upp med bukmusklerna. Började kännas mindre bra vid 15 reps så jag minskade ROM och körde klart upp till 21.
Började på medball cleans men insåg att jag inte hade stabilitet i ryggen och började få känningar i länden så jag valde att bryta efter 14 reps.Valde att se det som vuxenpoäng snarare än vekhet att bryta innan det gjorde ont på riktigt! A matter of perception..

Foam/Lacrosse-rolling kombinerat med hundbus med Lycka innan en alldeles för sen frukost vid 14.30-tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar