lördag 17 november 2012

Fummel-Unders

Vaknade till en hemtrevligt doftande lägenhet från det torkade köttet i ugnen. Körde det kanske aningen länge den här gången men den påse jag tog med till Nordic blev inte långlivad.

Fortfarande lite stel i ryggfileerna och det gav sig inte riktigt under uppvärmningen. Lite nojig över den känslan eftersom den var upptakten till skadan i våras. Mysrodde 1,5km som inledning men tyckte väl inte riktigt att jag blev så mycket mjukare.

5 set
A1: Romanian Deadlift
30X1, 6-8 reps, vila 30 sec
A2: Dumbbell Bench Rows
10/10, vila 60 sec

A: 50-70-75-75-80kg
A2: 18-22-30-30-34-36kg

RDL funkade bra, men min jakt på att hitta ett "mänskligt" grepp fortsätter att ställa till det lite.
Hade innan idag aldrig gjort hantelrodd på bänk och det visade sig att jag inte hade koll på ens en såpass enkel övning. De tre första seten hade jag samma ben på bänken som den arm som jobbade vilket gjorde det hela grymt obalanserat och jäkligt krävande.
När David påpekade hur den skulle göras rätt och man kunde ta spjärn med benet blev det en annan femma så jag tog ett bonusset för att maxa ut hantlarna.

5 set
B1: Sumo Deadlift
30X1, 8-10 reps, vila 30 sec
B2: Abmat Situps
20X1 12-15 reps

B1: 100-80-80-80-85kg
B2: Check!

Bröstryggen tog lite stryk av den felaktiga rodden så jag börjad med lite lacrossemassage men det ömmade duktigt runt vänster skulderblad. Började på 100kg SDL men insåg efter 1a set att jag skulle skala ned till nåt där jag kunde garantera tekniken. Kändes sjukligt/märkligt tungt på 100kg och så var det det där med greppet... Jag är såå sugen på att gå tillbaka till mitt vanliga apgrepp, men jag ska följa ordination..

Så var det bara sista bokstaven kvar då...

C: 50 DoubleUnders for Time
C: 5.00.
Det finns nog inte tillräckliga invektiv för att beskriva detta.

DU är ju en getövning framför andra och senaste månaden har de funkar sämre än vanligt. Mestadels en massa tvåor och som bäst någon enstaka femma Lessnade lite runt 22 reps och körde lite varannan single/double för att inte bara stå å svära.
Hade tydligen några försök där de tre första hoppen såg bra ut innan jag klantade till allt och började flaxa med armarna. Det är iallafall kul att man kan glädja många med sina konster :)

Imorgon blir det återträff med Swinging Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar